Eksperci Światowego Forum Ekonomicznego uznali, że umiejętność krytycznego myślenia jest jedną z najważniejszych kompetencji przyszłości.
Jakie korzyści odnosi firma, gdy jej pracownicy i menedżerowie potrafią myśleć krytycznie?
KM prowadzi do postrzegania sytuacji we właściwy sposób, umożliwiając liderom zrównoważony osąd przy podejmowaniu decyzji lub rozwiązywaniu problemów.
KM eliminuje myślenie zdominowane przez uprzedzenia i stereotypy wobec różnych grup pracowników.
3. Rozwój kreatywności
KM nie przyjmuje żadnych założeń i eliminuje pokusę natychmiastowego zaklasyfikowania każdej kwestii do czegoś, co wydarzyło się w przeszłości.
KM ułatwia samodzielne rozwiązywanie problemów i podejmowanie dobrych decyzji przez pracowników.
KM jest kluczowe dla samorefleksji i samooceny pracowników i liderów.
KM umożliwia lepsze zrozumienie decyzji innych ludzi, ich motywacji i interesów.
KM eliminuje nieefektywne reakcje emocjonalne na zmiany i skłania do namysłu i tworzenia planów elastycznego dostosowania się do nowej rzeczywistości.
Mieliśmy przyjemność pracować m.in. dla